Benvinguts


BENVINGUTS AL NOSTRE BLOG

Aquest és un lloc per donar a conèixer les idees, queixes i aportacions que creieu oportunes, per tal de fer una millor gestió entre els membres de la junta que representen a les socies i socis de l´ampa

BÚSTIA DE L'AMPA

tot els pares i mares que vulguin informar-se de qualsevol tema, incidències o suggeriments cap al centre, poden enviar els seus missatges al correu de l'ampa, indicant el seu nom, el del fill/a i el curs.
ampa.albadelvalles @ gmail.com

dilluns, 7 de març del 2011

Als i les membres del consell escolar

Benvolguts, benvolgudes
El dia 24 de febrer es van reunir representants de les organitzacions
l’Associació d’Estudiants Progressistes (AEP), l’Associació de Joves Estudiants de
Catalunya (AJEC), Associació de Mestres Rosa Sensat (AMRS), Comissions Obreres
(CCOO), Consell Nacional de la Joventut (CNJ), la Federació d’Associacions de Mares
i Pares de Catalunya (FAPAC), la Federació d’Associacions de Pares d’Educació
Secundària (FAPAES), la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de
Catalunya (FMRP), l’Observatori Internacional de la Professió Docent (OBIPD), el
Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC), la Unió General de Treballadors
(UGT), i la Unió Sindical de Treballadors/es de l’Ensenyament (USTEC·STEs), per
compartir la preocupació per l’ensenyament públic a partir de les retallades
pressupostàries i en temes de personal que s’estan produint des de fa temps.
Totes les organitzacions vam coincidir en valorar la gravetat de la situació, i la
perspectiva de permanència en el temps d’un empobriment de l’educació dins
del context de reducció general de l’estat del benestar.
En aquesta perspectiva, vam valorar la necessitat de generar aliances i
capacitat d’actuació conjunta de totes les organitzacions que tenim interès en
l’educació pública.
Totes les organitzacions vam coincidir també en la conveniència d’articular un
discurs propositiu, un missatge de progrés, que dirigeixi les accions que
emprenguem conjuntament, i que doni sentit a les actuacions reactives que
caldrà emprendre necessàriament davant les polítiques que s’estan portant a
terme.
Vam considerar prioritari dirigir-nos en primer lloc a les persones responsables
del govern i del control de cada centre educatiu, a vosaltres que sou membres
del consell escolar. Volem, en primer lloc, comunicar-vos la voluntat de les
nostres organitzacions de treballar conjuntament. En segon lloc, esperem
ampliar el debat i la participació en l’anàlisi de la situació i la generació de
propostes. I finalment, tenim la intenció de començar un procés mobilitzador
sostingut i sostenible, que recuperi i incrementi les inversions per a garantir una
bona educació pública.
Proposem, doncs, als consells escolars dels centres públics que es pronunciïn
sobre la situació econòmica i funcional de l’educació, fent paleses les
mancances i dificultats perquè estan passant, i que remetin una resolució en
aquest sentit al Departament d’Ensenyament i al Síndic de Greuges. Us
facilitem un model de resolució, que esperem que discutiu, modifiqueu,
completeu... amb el vostre propi criteri i la vostra pròpia realitat.
Les organitzacions que signem a sota ens comprometem a recollir les
resolucions i a fer-les arribar als seus destinataris.
AEP · AJEC · AMRS · CCOO · CNJ · FAPAC · FAPAES
· FMRP · OBIPD · SEPC · UGT · USTEC·STEs
Model de resolució
El Consell Escolar de
_______________________________________________________________
_______________________________________________________________
MANIFESTA
 Que l’assignació de la Generalitat per despeses comunes d’aquest centre
ha passat de:
_______________€ l’any 2010 a
________________€ l’any 2011,
havent disminuït en la quantitat total de _______________€, que representa
una pèrdua del __________% del pressupost.
En aquesta situació no és viable el funcionament corrent del centre.
 Que el govern de la Generalitat de Catalunya ha decidit mitjançant el Decret
109/2011, de l’onze de gener, i la Instrucció 1/2011, del 8 de febrer, no
substituir cap baixa permanent ni temporal del personal següent:
o Personal d’educació infantil en llars d’infants
o Personal d’administració i serveis de la Generalitat (conserges institut
i personal administratiu de tots els centres educatius)
o Personal tècnic d’educació infantil (reforç P3)
o Personal d’educació especial (educadors/es, auxiliars,
fisioterapeutes, ...)
o Professorat de religió catòlica
o ....
 Que la mateixa normativa preveu la reducció en un 50% de les substitucions
del funcionariat docent, sense que en coneguem, fins ara, les instruccions
d’aplicació.
 Que tot el personal del centre està patint retallades en els seus salaris i en
els seus drets laborals.
 Que aquest centres ha incrementat el seu alumnat en ________________, i
es troba amb ràtios de ________________ als cursos ______________.
 .....
 Que el conjunt de les condicions esmentades són inacceptables perquè no
garanteixen els estàndards de qualitat que havia assolit l’educació a
Catalunya.
 Que no considerem just ni econòmicament viable traslladar els costos a les
famílies del centre.
I per això EXIGEIX al govern de la Generalitat de Catalunya
 L’increment de l’assignació al centre
 La substitució de totes les baixes i la reposició de totes les vacants
 El respecte a les ràtios legals vigents
 La restitució dels salaris i els drets de les persones que treballen a
l’educació.
Molt honorable senyor Artur Mas
President de la Generalitat de Catalunya


Sr Rafael Ribó
Síndic de Greuges de Catalunya

FONT: fapes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Només es publicaran els comentaris que estiguin signats (que indiquin el nom de l'autor). Per a fer més àgil la comunicació, demanaríem que també s'indiqués el curs on esta el fill/a i el correo electronic.
Un cop fet el comentari, en el perfil heu de seleccionar "Anònim"

Exemple: Josep Ramoneda (pare de 1r d'ESO A)