Benvinguts


BENVINGUTS AL NOSTRE BLOG

Aquest és un lloc per donar a conèixer les idees, queixes i aportacions que creieu oportunes, per tal de fer una millor gestió entre els membres de la junta que representen a les socies i socis de l´ampa

BÚSTIA DE L'AMPA

tot els pares i mares que vulguin informar-se de qualsevol tema, incidències o suggeriments cap al centre, poden enviar els seus missatges al correu de l'ampa, indicant el seu nom, el del fill/a i el curs.
ampa.albadelvalles @ gmail.com

divendres, 10 de desembre del 2010

Catalunya se situa per damunt de la mitjana OCDE i espanyola en l'informe PISA 2009

• L’informe PISA 2009 avalua principalment la competència lectora
• Catalunya obté 498 punts, 17 punts més que la mitjana espanyola i 6.5 punts per sobre de l’OCDE. (S’adjunta informe)
• Els resultats catalans estan per sobre de Suècia, Alemanya, Dinamarca, Irlanda, França, el Regne Unit, Portugal i Itàlia.
• El conseller d’Educació en funcions destaca la millora respecte de l’any 2000 donat els canvis socioeconòmics que ha viscut el país. (Adjuntem declaracions)
• El president del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu a Catalunya, Jorge Calero destaca la millora en els resultats de les tres competències avaluades: lectora, científica i matemàtica. (Adjuntem declaracions)
El conseller d’Educació en funcions, Ernest Maragall i el president del consell superior d’avaluació del sistema educatiu, Jorge Calero, han presentat aquest matí els resultats obtinguts per Catalunya en l’informe PISA a partir de les proves realitzades durant l’any 2009.

En comprensió lectora, la competència principal analitzada en aquesta prova, Catalunya obté 498 punts, 17 punts per sobre de la mitjana espanyola i 6.5 punts per sobre de la mitjana ponderada de l’OCDE. Catalunya, doncs, està per sobre de Suècia, Alemanya, Dinamarca, Irlanda, França, el Regne Unit, Portugal i Itàlia. I respecte d’altres comunitats autònomes és la tercera que compta amb millors resultats.

Pel que fa a la comprensió científica i matemàtica, Catalunya obté 495 punts a la científica (12,6 punts per sobre de la mitjana espanyola i 7,2 punts per sobre del Total OCDE). I a la matemàtica, 497.3 punts (9,3 punts per sobre de la mitjana espanyola i pràcticament coincident amb el Total OCDE, +0,9 punts).

El conseller d’Educació en funcions, Ernest Maragall, ha assenyalat que els resultats obtinguts durant el 2009 demostren com l’educació catalana ha aconseguit en una generació millorar resultats, tot i els canvis socials.

Pel president del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu a Catalunya, Jorge Calero, els resultats en comprensió lectora han millorat clarament en relació amb les edicions anteriors de l’estudi. “Hi ha hagut una millora en els resultats de les tres competències avaluades. La millora és especialment rellevant en comprensió lectora, competència avaluada amb més profunditat en el PISA 2009. Podem afirmar que els esforços duts a terme per part del professorat i dels centres juntament amb les mesures de política educativa, de recolzament d’alumnat i de centres amb més dificultats, estan donant el seu fruit en relació amb l’objectiu de millorar els resultats de l’educació a Catalunya. La consolidació d’un model d’avaluacions censals de competències, dutes a terme a Catalunya els darrers anys ha permès prendre nota dels propis punts forts i febles i introduir mesures de millora.”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Només es publicaran els comentaris que estiguin signats (que indiquin el nom de l'autor). Per a fer més àgil la comunicació, demanaríem que també s'indiqués el curs on esta el fill/a i el correo electronic.
Un cop fet el comentari, en el perfil heu de seleccionar "Anònim"

Exemple: Josep Ramoneda (pare de 1r d'ESO A)